הנהיגה הראשונה שלך: כל מה שאתה צריך לדעת כנהג חדש

מה הופך מישהו לנהג חדש?

זאת שאלה שאנחנו מצטמצמים לשאול עצמנו. במילים פשוטות, נהג חדש הוא נהג שרק קיבל את רשיון הנהיגה שלו במשך שנתיים האחרונות. על פי החוק, נהג חדש מחויב לעמוד בהגבלות ותקנות מסוימות.

לעיתים, יש מבלבל בנושא הנהיגה החדשה. נהג חדש לא בהכרח משמע נהג צעיר. אנשים בכל הגילאים יכולים להוציא רישיון נהיגה, ואדם שגילו הוא מעל 24 אינו יכול להיות נהג צעיר, אלא רק נהג חדש.

חשוב לזכור כי נהגים שהם בעלי רישיון לנהיגת רכבים מסוג אחר, כמו אופנועים או טרקטורים, עדיין מחויבים בהתנהלות כנהגים חדשים כאשר מדובר ברכב פרטי או משאית.

החובות שמחויב בהם נהג חדש כוללות, בין השאר, את הדברים הבאים: חייב לתלות שלט "נהג חדש" ברכב שלו. השלט צריך להישאר שם למשך שנתיים מיום הוצאת הרישיון. זה אינו אופציה, אלא חובה.

חייב להיות מלווה בזמן שהוא נוסע. זה מתקיים אלא אם הוא מעל גיל 24. לאחר תקופת המלווה, הנהג החדש יכול להסיע עד שני נוסעים נוספים בלבד עד שיגיע לגיל 21.

המלווה צריך להיות בן 24 ומעלה עם וותק נהיגה של 5 שנים או בן 30 ומעלה עם וותק נהיגה של 3 שנים. בתקופה של ששה חודשים הראשונים, הנהג החדש צריך להיות מלווה בכל השעות, לאחר מכן רק בשעות הלילה (9 בערב עד 6 בבוקר).

כמו כן, בתום תקופת הליווי, הנהג חדש צריך להגיש הצהרה על מספר השעות שהוא נסע בליווי. הצהרה זו צריכה להכיל לפחות 50 שעות של נהיגה בלווי – 20 בדרך עירונית, 15 בדרך בינעירונית ו-15 בלילה.

לנהג החדש מותר להסיע כמות נוסעים לא מוגבלת ביחד עם מלווה, אך ללא מלווה, הוא יכול להסיע רק עד שני נוסעים עד שיגיע לגיל 21.

בסה"כ, התנאים האלה נוצרו להבטיח שהנהגים החדשים יקבלו את הניסיון הנדרש לנהוג בצורה בטוחה ומושכלת. אף אחד לא נולד נהג מנוסה, והחוקים האלה מספקים מסגרת שמאפשרת לנהגים החדשים לפתח את היכולות שלהם בצורה מבוקרת ובטוחה.

כל אדם שהוא בתהליך התמצאות בעקרונות הבסיסיים של נהיגה יוכל להעיד על מידת האתגר שבה. מאז ומתמיד, התרגול הינו המפתח להשגת מיומנות וביטחון. זו הסיבה שלחובות וההגבלות המוטלות על נהגים חדשים – הן בעצם מנגנונים שנוצרו במטרה להקנות לנהג החדש ניסיון נהיגה רחב במסגרת בטוחה ומבוקרת.

כאמור, אחת מההתחייבויות החשובות של נהג חדש היא לתלות שלט "נהג חדש" ברכבו. השלט הזה אינו מטרת שווא, אלא מנגנון מרכזי שמאפשר לנהגים אחרים בדרך להבחין שהם נמצאים בסמיכות לנהג חדש וכך לתת לו את המרחב הנדרש ללמוד ולהתרגל לדרך. בנוסף, שלט זה עשוי להפחית את כמות הלחצים המוטלים על הנהג החדש, שכן הוא מסמל את ההבנה שהוא עדיין בתהליך למידה.

כאשר מדובר במלווה, החוק מאפשר לנהג החדש ללמוד מהניסיון של אחרים. המלווה המנוסה יכול לתת לנהג החדש טיפים והכוונה במקרים שונים, לחזור על כללי התנועה ולהסביר את המקרים בהם הם חלים. כמו כן, המלווה הוא בעצם ביטחון משני, שכן הוא יכול לעזור במקרה של משבר או במקרים שהנהג החדש לא יודע איך להתמודד.

המגבלה של שני נוסעים לנהג חדש צעיר ללא מלווה מבוססת על ההנחה שנהיגה עם נוסעים רבים יכולה להיות מסחררת ומפתה להסיט את התשומת לב מהדרך. המגבלה מאפשרת לנהג החדש להתרגל לנהיגה בנוכחות נוסעים אחרים, אך לא ברמה שעלולה להפוך את הנסיעה למאתגרת מדי.

הכוונה למספר מסוים של שעות נהיגה בלווי מבטיחה שהנהג החדש מקבל ניסיון משמעותי לפני שהוא מתחיל לנהוג לבד. הדרישה מגוונת את התנאים שבהם הנהג חדש נדרש לנהוג, כאשר חלק מהשעות מתבצעות בדרך עירונית, בדרך בינעירונית ובלילה, מה שמבטיח שהנהג החדש מקבל ניסיון רחב בתנאים שונים.

לסיכום, תהליך ההפקת רישיון נהיגה הוא מורכב ומעמיס. אך במהלך כל צעד וצעד בתהליך זה, המטרה היא להבטיח שנהגים חדשים מקבלים את הכלים, הניסיון והביטחון שהם זקוקים להם להיות נהגים בטוחים, מנוסים ואחראיים.

כאן יש 10 טיפים מועילים לנהיגה מנוסה ובטוחה:

  1. תמיד התחל בבדיקת הרכב – לפני שאתה נוסע, ודא שכל האביזרים של הרכב שלך תקניים, כולל צמיגים, ראשי פנסים, ומראות. הקפד על בדיקת רמת השמן ומים ברכב בתדירות המתאימה לפי מדריך השימוש של הרכב.

  2. אל תסיט את העיניים מהדרך – נסה להתרכז בדרך ואל תסיט את המבט למסך הטלפון או למסך המחשב. אם צריך, עצור לצד הדרך.

  3. שמור על מרחק בטיחותי – שמור על מרחק של שני שניות בינך לבין הרכב שלפניך. הגדל את המרחק בתנאי מזג אויר לא מועילים.

  4. אל תנהג בתזוזה – מהירות מוגבלת היא לא מהירות מינימלית. הגע ליעד שלך בבטחה, גם אם זה אומר שאתה צריך לנסוע קצת פחות מהמהירות המותרת.

  5. שמור על ראש שקט – נהיגה מתחילה ומסתיימת בראש. אם אתה מרגיש מתוסכל או זועם, קח רגע לנשום עמוק ולהימנע מהחלטות נהיגה רגשיות.

  6. אל תשתמש בטלפון נייד בנהיגה – שימוש בטלפון בעת נהיגה הוא סיכון ממשי. אם תצטרך לשיחה, יש להשתמש במכשירי יד חופשי או לעצור לצד הדרך.

  7. אל תשתה ותנהג– גם אם אתה מרגיש שאתה מסוגל לנהוג, השפעת האלכוהול עלולה לשנות את התגובה שלך ולהגביר את הסיכון של אירוע דרכים.

  8. שמור על השלווה ברכב – אם יש לך נוסעים מרעישים או מפריעים, תבקש מהם להישאר שקטים. התמקד בדרך.

  9. למד להבחין בתנאים – מזג אויר משתנה, תנאי הדרך משתנים, ותנועת התנועה משתנה. הכיר בשינויים והתאם את הנהיגה שלך בהתאם.

  10. לעולם לא להתעלם מהחוקים – החוקים שנוצרו כדי להגן עלינו ולשמור על הדרכים בטוחות. לעזוב את החוקים, זה להעלות את הסיכון שלך להיות מעורב בתאונה.

  11. נושאתיאור
    מהיותך נהג חדשנהג שהוציא רישיון לפני פחות משנתיים. מתייחס לכל סוגי הנהיגה, גם אם היה לך רישיון לאופנוע, טרקטור, או רכב מסוג אחר.
    חובות נהג חדשתליה של שלט "נהג חדש" במשך שנתיים. נהיגה עם מלווה בכל שעות היממה למשך שלושה חודשים ראשונים, ולאחר מכן בשעות הלילה בלבד למשך שלושה חודשים נוספים.
    מלווהנדרש בשלושת החודשים הראשונים לאחר הוצאת הרישיון, ולאחר מכן בשעות הלילה בלבד למשך שלושה חודשים נוספים. המלווה צריך להיות בן 24 ומעלה עם וותק נהיגה של 5 שנים או בן 30 ומעלה עם וותק נהיגה של 3 שנים.
    מגבלת נוסעיםניתן להסיע כמות נוסעים לא מוגבלת ביחד עם מלווה, אך נהג חדש צעיר ללא מלווה יכול להסיע רק עד 2 נוסעים עד שיגיע לגיל 21.
    טיפים לנהיגה בטוחהתמיד התחל בבדיקת הרכב, שמור על מרחק בטיחותי, אל תשתה ותנהוג, אל תשתמש בטלפון נייד בנהיגה, שמור על השלווה ברכב, ולעולם לא להתעלם מהחוקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top